Print this page

Ξενάγηση του Μητροπολίτη Μονεμβασίας & Σπάρτης στο εργοτάξιο του σπουδαίου έργου του νέου Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ

Ιουνίου 25, 2026

Περίπου έναν χρόνο πριν την ολοκλήρωση και παράδοση του νέου Νοσοκομείου Σπάρτης στο Ελληνικό Δημόσιο και στο πλαίσιο της επετείου των τριάντα χρόνων κοινωφελούς δράσης του Ιδρύματος ‘’Σταύρος Νιάρχος’’, το Ίδρυμα άνοιξε για δύο ημέρες στο κοινό το εργοτάξιο του Νοσοκομείου της λακωνικής πρωτεύουσας.  Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο εργοτάξιο και να δουν από κοντά την πρόοδο του έργου, μέσα από οργανωμένες ξεναγήσεις που πραγματοποιούνται από εκπροσώπους της ομάδας  εργασίας.

Κατά την πρώτη ξενάγηση, το πρωί της Πέμπτης 25 Ιουνίου 2026, συμμετείχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ευστάθιος, συνοδευόμενος από τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Λακεδαιμονίας κ. Θεόφιλο και άλλους κληρικούς της τοπικής μας Εκκλησίας.

Την ξενάγηση – ενημέρωση είχαν αναλάβει: ο κ. Μιχαήλ Τσαγγαράκης, Διευθυντής Έργου της Αναδόχου Εταιρείας ΑΒΑΞ, η κα Όλγα Τουρλομούση, αρχιτέκνων του γραφείου του παγκοσμίου φήμης Ιταλού αρχιτέκτονα κ. Ρέντσο Πιάνο που έχει επιμεληθεί το εντυπωσιακό εγχείρημα, η κα Αικατερίνη Γώγου αρχιτέκνων της Εταιρείας ΑΒΑΞ, ο κ. Σπυρίδων Παναγιωτόπουλος, Διευθυντής Επίβλεψης Project management της Εταιρείας HILL και ο κ. Στέργιος Δημητράκης, πολιτικός μηχανικός Ιδρύματος ‘’Σταύρος Νιάρχος’’, μέλος του τμήματος τεχνικών δωρεών, ενώ παρευρέθηκε και ο συμπατριώτης μας Σύμβουλος Ασφαλείας και Υγείας του Ιδρύματος ‘’Σταύρος Νιάρχος’’ και Δημοτικός Σύμβουλος Σπάρτης, κ. Νικόλαος Τσούκλερης.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, μετά το πέρας της αναλυτικής ξενάγησης – ενημέρωσης, εξέφρασε ευγνώμονες ευχαριστίες αρχικά προς το Ίδρυμα ‘’Σταύρος Νιάρχος’’, το οποίο έχει ευεργετήσει πολλαπλώς τον ευλογημένο τόπο μας συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μέσω στοχευμένων δράσεων, που αφορούν στην υγεία, την περίθαλψη, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και την αναβίωση του χωριού της Βαμβακούς, γενέτειρας του αειμνήστου Σταύρου Νιάρχου. Ακολούθως, συνεχάρη όλους τους συντελεστές του εμβληματικού αυτού έργου, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής όλων των Λακώνων και των επισκεπτών του ευλογημένου τόπου μας, παρέχοντας ποιοτικές και πρωτοποριακές υπηρεσίες υγείας μέσα σε ένα άψογο περιβάλλον.  Ολοκληρώνοντας, ευχήθηκε οι υπολειπόμενες εργασίες να εκτελεστούν χωρίς προβλήματα, ώστε σύντομα το νέο Νοσοκομείο να τεθεί στη διάθεση των πολιτών.

(φωτογραφίες: Δημήτριος Σκιαδάς)

ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος, το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) θα διευρύνει την πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας για τους ασθενείς της Σπάρτης, ΤΗς Λακωνίας και της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου, με την παράδοσή του στο Εθνικό Σύστημα Υγείας να έχει προγραμματιστεί εντός του 2027.

Το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ θα αντικαταστήσει στο ίδιο οικόπεδο το υφιστάμενο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης, που λειτουργεί από το 1953. Το νέο νοσοκομείο θα παρέχει υψηλής ποιότητας δευτεροβάθμια περίθαλψη. Θα περιλαμβάνει πολλαπλές ιατρικές και χειρουργικές ειδικότητες, γυναικολογικές και παιδιατρικές μονάδες, καθώς και μονάδες εντατικής θεραπείας. Το νοσοκομείο θα περιλαμβάνει, επίσης, μία συστεγαζόμενη μονάδα ψυχικής υγείας ενηλίκων, με αυτοτελείς εγκαταστάσεις και εξωτερικούς χώρους, θέτοντας την αξιοπρέπεια των ασθενών στο επίκεντρο του σχεδιασμού και της λειτουργίας του. Το νοσοκομείο δεν θα παρέχει μόνο υπηρεσίες υγείας αλλά θα υποστηρίζει παράλληλα το ευρύτερο δίκτυο μονάδων υγειονομικής περίθαλψης στην Πελοπόννησο και θα διασφαλίζει τη συνεκτική παροχή υπηρεσιών υγείας σε ολόκληρη τη χερσόνησο.

Με όραμα τη δημιουργία ενός νοσοκομείου που θα βρίσκεται μέσα στη φύση, θα δημιουργηθεί ένα αισθητηριακό πάρκο ως αναπόσπαστο κομμάτι της υποδομής του νοσοκομείου, προσφέροντας διέξοδο από την πίεση των εγγενώς απαιτητικών καθημερινών λειτουργιών ενός νοσοκομείου. Το αισθητηριακό πάρκο, οι κήποι και τα δέντρα θα ενισχύσουν τη σχέση ανάμεσα στις κτιριακές εγκαταστάσεις και το φυσικό περιβάλλον, με σκοπό τη βελτίωση της θεραπευτικής διαδικασίας. Το προσωπικό του νοσοκομείου, οι ασθενείς και οι οικογένειές τους θα απολαμβάνουν τα οφέλη του φυσικού φωτός και την ανοιχτή θέα προς τα βουνά, το άφθονο πράσινο και την ομορφιά του λακωνικού τοπίου.

Ακολουθώντας τις αυστηρές περιβαλλοντικές αρχές που εφαρμόζονται σε κάθε ένα από τα νέα νοσοκομεία στο πλαίσιο της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία (ΔΠΥ) του ΙΣΝ, το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ έχει σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίσει την Πλατινένια πιστοποίηση LEED και να πετύχει ένα σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, που μπορεί εν δυνάμει να το καταστήσει ένα από τα πιο ενεργειακά αποδοτικά νοσοκομεία της κατηγορίας του. Οι νέες εγκαταστάσεις θα επιτρέψουν την πλήρη ψηφιοποίηση των κλινικών υπηρεσιών, τη βιώσιμη και αποτελεσματική διαχείριση και συντήρηση του νοσοκομείου, καθώς και τη συνεργασία με άλλες συνεργαζόμενες μονάδες υγείας για τη συνεχιζόμενη παροχή φροντίδας σε ασθενείς.